Somnul este o componentă vitală, adesea neglijată, a sănătății și bunăstării generale a fiecărei persoane. Somnul este important, deoarece permite corpului să se repare singur și să fie în formă și pregătit pentru sarcinile active.

S-ar putea să te surprindă să afli că simpla stare de veghe creează produse toxice în creier. Cum scapă creierul de aceste otrăvuri? Se pare că atunci când dormim, celulele creierului se micșorează. Acest proces determină o creștere a spațiului dintre celulele creierului. Este ca și cum s-ar debloca un șuvoi de apă. Fluidul poate curge pe lângă aceste celule și poate spăla toxinele. Deci, somnul, care uneori poate părea o pierdere de vreme, este de fapt modul creierului de a se menține curat și sănătos.

De ce este important somnul?

Deci, să trecem direct la lucrurile importante. Când îți pui creierul la lucru fără să dormi suficient înainte înseamnă că lucrezi cu toxine metabolice care plutesc în jurul și prin creierul tău, otrăvuri care te fac să nu poți gândi foarte clar. Este ca și cum ai încerca să conduci o mașină care are adaos de zahăr în rezervor pe lângă combustibil, și deci nu funcționează prea bine. De fapt, a dormi prea puțin nu te face doar să o dai în bară în activitatea ta. Un somn prea scurt pe termen lung poate fi, de asemenea, asociat cu tot felul de afecțiuni urâte, inclusiv migrene, depresie, boli de inimă, diabet și chiar scurtarea vieții. Dar somnul face mai mult decât să permită creierului să spele toxinele.

Somnul este de fapt o parte importantă a procesului de memorare și învățare. Se pare că în timpul somnului, creierul ordonează ideile și conceptele la care ne gândim și pe care le învățăm, șterge părțile mai puțin importante ale amintirilor și întărește simultan zonele de care avem nevoie sau pe care dorim să le amintim.

În timpul somnului, creierul repetă, de asemenea, unele dintre părțile mai dificile ale proceselor de învățare, trecând peste modelele neuronale, pentru a le întări. De asemenea, s-a demonstrat că somnul face o diferență remarcabilă în capacitatea de a rezolva probleme dificile și de a înțelege ceea ce pare dificil de interpretat și învățat.

Este ca și cum dezactivarea completă a conștientului în cortexul prefrontal din creier ajută alte zone ale creierului să înceapă să comunice mai ușor între ele, permițându-le să dezvolte soluția neuronală necesară pentru sarcina de învățare în timp ce se doarme. Desigur, trebuie plantată mai întâi sămânța pentru modul difuz de învățare punând în practică mai întâi învățarea focalizată. Adică, pe scurt, ca să se creeze soluții neuronale pentru rezolvarea problemelor în timpul somnului e nevoie ca în timpul stării de veghe să se repete cele necesare. Dacă citești ceea ce înveți chiar înainte de a trage un pui de somn sau de a te culca seara, ai șanse crescute să visezi despre asta. Dacă mergi și mai departe și ții cont de faptul că îți impui să visezi materialul studiat, se pare că-ți îmbunătățești șansele de a-l visa. Visarea a ceea ce studiezi îți poate îmbunătăți substanțial capacitatea de a înțelege materialul. Într-un fel, îți consolidează amintirile în bucăți mai ușor de înțeles.

10 motive pentru care un somn bun este extrem de important

  1. Somnul prost are legătură cu o greutate corporală mai mare
  2. Oamenii care au un somn bun și odihnitor tind să mănânce mai puține calorii
  3. Un somn bun poate îmbunătăți concentrarea și productivitatea
  4. Un somn bun poate maximiza performanța atletică
  5. Oamenii care au un somn slab au un risc mai mare de boli de inimă și accident vascular cerebral
  6. Somnul afectează metabolismul glucozei și crește riscul de diabet de tip 2
  7. Somnul prost are legătură cu depresia
  8. Somnul îți îmbunătățește funcția imunitară
  9. Somnul prost are legătură cu inflamația crescută în organism
  10. Somnul afectează emoțiile și interacțiunile sociale

Bibliografie

10 Reasons Why Good Sleep Is Important

Learning How to Learn: Powerful mental tools to help you master tough subjects

Și acum… este timpul pentru un somn rapid!

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *