Când oamenii se gândesc la organizare, de obicei se gândesc la casele lor și la propriul program. Dar pe măsură ce începi să organizezi diferite aspecte ale vieții tale, îți dai seama că fiecare schimbare pe care o faci, fiecare optimizare îți reduce stresul și anxietatea și te ajută să economisești timp, bani și nervi. Cred că măcar o dată te-ai gândit cum să-ți organizezi aplicațiile și contactele în telefon – și asta este la fel de important ca și organizarea casei tale – când nu ai găsit rapid o aplicație când aveai nevoie de ea (de exemplu Stocard sau aplicația de loialitate a magazinului când ești la casa de marcat!)! Aceste recomandări se potrivesc și tabletei, nu doar pentru telefon!

Folosim foarte mult telefoanele. Fie că ne place sau nu, au devenit un instrument de neînlocuit în viața noastră. De la trimiterea de mesaje text membrilor familiei la verificarea vremii, citirea știrilor, socializare pe diverse rețele sociale, telefoanele pot fi o legătură importantă cu familiile și comunitățile noastre. Deci, dacă telefonul nostru este aglomerat și dezordonat, vom simți aceeași frustrare pe care o simțim dintr-o casă dezorganizată.

Organizarea și optimizarea casei duce la scăderea stresului și cred că acest lucru se extinde și la telefon. Deci, m-am gândit să adun într-un articol câteva modalități simple și eficiente pentru a-ți organiza aplicațiile și fișierele din telefon.

Deși organizarea telefonului sau tabletei, iPhone sau Android, ar putea să pară ceva banal, recomand să rezervi puțin timp pentru această activitate. Poți să faci această organizare în timp ce te uiți la Netflix sau puțin câte puțin în pauzele de cafea. Nu durează foarte mult și nu este frustrant sau greu. Când totul este gata, să butonezi telefonului va fi mult mai ușor și mult mai puțin stresant. În plus, este întotdeauna distractiv să înfrunți lucrurile de care fugi!

Petrecem mult timp uitându-ne la ecranul de pornire a telefonului, așa că petrecerea timpului cu ștergerea aplicațiilor din biblioteca de aplicații, plasarea a mai puține aplicații pe ecranul de pornire și organizarea acestora este timp petrecut util. Găsirea acelei aplicații de care ai nevoie atunci când ai nevoie va consta doar într-o glisare rapidă și un click, în loc să cauți fără sfârșit prin biblioteca de aplicații.

Șterge aplicațiile ce nu le-ai mai folosit de mult timp

Primul pas spre organizarea eficientă a telefonului este să iei la rând toate aplicațiile și să ștergi aplicațiile pe care nu le utilizezi regulat.

Știi ce aplicații folosești frecvent, pe acelea lasă-le în pace pe moment. În funcție de tipul de telefon pe care îl ai, unele aplicații vor fi deja preinstalate pe telefonul tău. Știu că iPhone-ul vine cu destul de multe (cum ar fi cele cu informații despre bursă, sfaturi sau busolă) pe care le poți folosi sau la fel este și la telefoanele Android. Dacă nu le-ai deschis niciodată până acum sau nici măcar nu ți-ai dat seama că erau preinstalate pe telefonul tău, dezinstalează-le. Nu îți va afecta buna funcționare a telefonului.

Lucrul bun la aplicații este că, deși le ștergi, poți oricând să le descarci din nou din magazinul de aplicații dacă le dorești înapoi. Ștergerea aplicațiilor neutilizate va ajuta la economisirea de spațiu prețios de stocare pe telefon și va ajuta la prevenirea încetinirii telefonului.

Fă curățenie în lista de contacte

De asemenea, îți sugerez să iei la rând contactele din listă. Este o idee bună să parcurgi lista de contacte din când în când și să ștergi contactele care nu mai au relevanță pentru tine.

Poate sună drastic, dar chiar ai de gând să-i mai trimiți mesaje mamei copilului din echipa de fotbal a fiului tău de acum patru ani? Probabil că nu. De asemenea, după ce ai sincronizat diverse rețele de socializare cu telefonul, cel mai probabil că ți s-au duplicat și contactele și îți apare aceeași persoană cu diverse numere de telefon și adrese de email în listă.

Acest pas nu ar trebui să dureze prea mult, dar dacă descoperi că ai o mulțime de contacte și îți ia prea mult timp, atunci poți sări peste acest pas pentru moment și să-l revezi mai târziu.

Acest pas nu afectează organizarea efectivă a aplicațiilor de pe telefon (de aceea este în regulă să-l omiți), dar îți sugerez din când în când să mai iei la rând lista și să o simplifici. O poți face alfabetic, câte o literă pe zi sau săptămână. Personal, când fac asta și dau peste numele unui vechi prieten sau a unei prietene cu care nu am mai vorbit de mult, le scriu un mesaj pe WhatsApp sau pur și simplu îi sun. Deci, nu numai că acest pas te va ajuta să simplifici lista lungă și copleșitoare de contacte, dar te poate ajuta și să te reconectezi cu prieteni vechi!

Dacă ai înregistrări duble pentru aceeași persoană în agendă, le poți îmbina. Nu poți îmbina contactele salvate în conturi diferite. De asemenea, poți organiza persoanele și companiile din agendă folosind etichete precum „Prieteni” sau „Familie” sau „Business”.

Organizează-ți notițele

Folosești aplicația de notițe? Eu o folosesc tot timpul. Cele mai multe dintre ele sunt memento-uri pentru mine, dar introducerea multor memento-uri sau informații aleatorii fără context poate duce la o mulțime de notițe de care efectiv ajungi să uiți sau în care ajungi să te pierzi căutând ceva.

Am văzut o mulțime de idei și abordări diferite pentru a organiza notițele pe telefon, dar acestea sunt cele două care îmi plac cel mai mult.

Clasifică-ți notele cu emoji

Care sunt notele pe care le scrii de obicei? Sunt simple remindere pentru tine? Poate un articol pe care trebuie să-l adaugi pe lista de cumpărături? O listă de lucruri de făcut?

Este posibil să ai aplicații separate (sau versiuni pe hârtie) ale listelor de cumpărături și listelor de făcut, dar adesea ne adăugăm gândurile și mementourile ca o notă nouă în aplicație. Așadar, dacă folosești aplicația de note pentru o mulțime de idei sau memento-uri diferite, clasifică-le! Alege un emoji pentru fiecare categorie – cum ar fi o minge de sport pentru orice meciuri sau mementouri legate de antrenamente, un coș de cumpărături sau mâncare pentru lista de cumpărături și o bifă pentru chestiile de făcut. Apoi pune emoji-ul corespunzător în fața titlului notei tale.

Astfel devine foarte ușor să găsești toate notele pe care le ai despre un anumit subiect când le organizezi în această metodă.

Ține o singură listă pentru fiecare subiect

Al doilea sfat este să păstrezi o singură listă pentru fiecare subiect mare pe care îl abordezi în note, la care adaugi noutățile de fiecare dată în loc să creezi noi note ori de câte ori ai gând nou de notat.

De exemplu, dacă de obicei ai o listă de memento-uri legate de de programări, dă seriei de note titlul „Programări”. Apoi, de fiecare dată când ai o programare nouă, adaugă-o la aceeași listă în loc să începi o listă nouă. Dacă creezi de fiecare datp rapid o notă nouă, lucrurile riscă să scape de sub control și să pierzi imaginea de ansamblu (iar notele importante să ajungă undeva jos, departe de privirea ta).

Când adaugi mementouri noi la o notă deja existentă, este, de asemenea, mai ușor să vezi reminderele vechi și să le ștergi imediat. De prea multe ori am observat pe telefonul meu mementouri și notițe de acum un an, care nu mai au nici o utilitate acum. Această metodă te ajută să rămâi la curent cu schimbările și să ștergi acele mementouri de care nu mai ai nevoie.

Organizează-ți aplicațiile din telefon

Acum, că am acoperit elementele de bază ale curățeniei în lista de contacte și aplicațiile neutilizate de pe telefon, iată că într-un final ajungem și la organizarea aplicațiilor. Fiecare are propria sa modalitate, care funcționează cel mai bine pentru ea, dar iată câteva sfaturi și sugestii diferite pentru a te ajuta să începi.

Ia în considerare cum ții telefonul când îl folosești

Gândește-te la modul în care ții telefonul. Dacă îți este mai ușor să deschizi o aplicație de pe marginea telefonului, atunci cel mai bine e să plasezi aplicațiile utilizate frecvent în mod strategic pe marginile telefonului.

Dosare (foldere) tematice

Aceasta este metoda mea preferată de organizare a aplicațiilor telefonului și se potrivește unei persoane care nu vrea să aibă pe ecranul de pornire o mulțime de aplicații.

Clasifică aplicațiile în funcție de asemănări și dă dosarului un titlu explicativ, cum ar fi „Plăți” sau „Social”, astfel încât să știi exact ce găsești acolo. Sau, dacă preferi imaginile, poți utiliza întotdeauna un emoji pentru titlul dosarului. Folosirea unui emoji poate fi distractiv (de exemplu, un controler pentru folderul de jocuri sau bancnote pentru folderul cu aplicațiile financiare), așa că încearcă mai multe metode și stabilește ce funcționează pentru tine!

Îmi place să-mi organizez toate aplicațiile de pe telefonul pe foldere și am creat mai multe categorii diferite pentru aplicațiile mele. În folderul „Social” am aplicațiile de socializare (WhatsApp, Facebook, Instagram, Email etc.), „Comandă online” conține aplicațiile de cumpărături online (Aliexpress, zooplus, foodpanda, ABOUT YOU, Etsy, tazz etc.), „Carduri loialitate” cuprinde aplicațiile de loialitate de la diverse magazine fizice (Lidl, Carrefour, Stocard etc.)

Folosirea folderelor face organizarea telefonului cu adevărat ușoară și ecranul să pară mai puțin aglomerat. Recomand să sortezi aplicațiile cu același scop pe categorii și să creezi dosare pentru ele.

Făcând un pas mai departe, poți organiza folderele într-un mod care să aibă sens pentru tine pe ecranul de pornire. Sortează-le astfel încât să poți accesa rapid categoriile de aplicații mobile pe care le utilizezi cel mai des. Și, în viitor, când descarci aplicații noi, pune-le imediat în folderele corecte pentru a rămâne în target cu organizarea!

Denumirea folderelor bazată pe cuvinte de acțiune

Pentru unele persoane, numele de categorii prestabilite, cum ar fi „Productivitate”, „Referință” și „Utilități” sunt prea vagi. Dacă ți se pare așa, ia-ți o secundă pentru a te gândi la ce folosești aplicațiile și telefonul. Te uiți la videoclipuri pe YouTube? Asculți muzică? Citeștă știrile? Etichetarea folderelor folosind cuvinte de acțiune precum „Vizionează”, „Joacă-te” sau „Învață” te poate ajuta să găsești mult mai rapid aplicația pe care o cauți.

Rânduri tematice

Dacă nu ești un fan al utilizării folderelor, poți utiliza metoda rândurilor tematice pentru a plasa aplicațiile similare împreună. Atribuie un anumit gen sau o temă fiecărui rând, cum ar fi „Planificarea zilei” sau „Rețele de socializare”. Prin gruparea aplicațiilor similare, poți identifica cu ușurință spre ce rând să navighezi.

De exemplu, primul rând poate fi dedicat aplicațiilor de planificare zilnică, cum ar fi calendarele, listele de sarcini și mementourile. Al doilea rând ar putea fi dedicat aplicațiilor tale preferate de lectură și așa mai departe.

Organizează telefonul după culoarea logo-ului aplicației sau în ordine alfabetică

Dacă preferi un stil de organizare mai plăcut estetic, organizarea aplicațiilor după culoare este destul de populară. Sau le poți organiza în ordine alfabetică. Evident, va dura ceva mai mult timp, dar poate avea un rezultat distractive (dar nu neapărat eficient)!

Dacă sortezi aplicațiile alfabetic, vei ști exact unde se află fiecare aplicație, dar dacă le sortezi coloristic, îți va fi mai greu să le descoperi pe ecran. Poți face oricând un folder cu toate aplicațiile a căror nume începe cu literele „A-C” și altul pentru „D-E” etc.

Ordonarea alfabetică manuală a aplicațiilor poate dura ceva timp, dar vei ști exact unde să glisezi și unde găsești orice aplicație de care ai nevoie!

Dacă sortați după culoare, vei obține un rezultat frumos, dar ar putea fi dificil să găsești rapid aplicațiile, deoarece va trebui să îți amintești care este culoarea imaginii reprezentative a fiecărei aplicații.

Deci ambele moduri au unele dezavantaje, dar dacă sună distractiv, atunci încearcă! Poți obține un rezultat interesant și plin de culoare organizându-ți aplicațiile în acest fel.

Păstrează cele mai utilizate aplicații ușor accesibile

Nu trebuie să pui toate aplicațiile în foldere! Eu păstrez cele mai utilizate aplicații în afara dosarelor. Chiar dacă nu durează mult pentru a accesa o aplicație dintr-un dosar, prefer să economisesc acel clic suplimentar în cazul aplicațiilor pe care le folosesc în mod regulat, așa că le am scoase sub formă de shortcut (scurtătură) pe ecranul de pornire.

Dacă de obicei ții telefonul cu o mână și folosești degetul mare pentru a accesa aplicațiile, păstrează aplicațiile cele mai utilizate în partea de jos a ecranului astfel încât să îți fie mai ușor și mai rapid să ajungi la ele.

Pune folderele pe mai multe ecrane diferite

Majoritatea telefoanelor au mai multe „pagini ecran de pornire” pe care le poți derula pentru mai multe ecrane diferite. Dacă ai foarte multe aplicații pe telefon, cu siguranță vrei să profiți la maxim de opțiunea de a avea mai multe ecrane. Nu durează mult să glisezi de la ecranul de pornire la următorul ecran și va face ca ecranul de pornire să arate mai puțin haotic. Dacă nu îți place aspectul unui ecran aglomerat, aceasta este soluția.

Plasează aplicațiile pe care le utilizezi cel mai des pe prima pagină a ecranului de pornire. Aceasta este, de asemenea, o secțiune excelentă pentru a include aplicațiile la care trebuie să ajungi rapid, cum ar fi camera foto, contacte, mesaje text.

Pe a doua pagină ecran de pornire poți organiza dosarele pe categorii și subiecte. Acesta poate fi locul pentru aplicațiile pe care nu le accesezi la fel de des ca aplicațiile de pe ecranul de pornire principal.

Al treilea ecran poate consta din aplicațiile pe care le utilizezi cel mai puțin sau cel mai rar. Poți pune, de asemenea, aplicațiile care îți distrag atenția (cum ar fi jocurile) sau aplicațiile pe care încerci să le utilizezi mai puțin.

Personalizează-ți telefonul

Personalizarea telefonului te poate ajuta nu numai să menții telefonul organizat, ci și să îi oferi o notă personală.

Eu mi-am creat propria imagine de fundal folosind afirmațiile pozitive pe care le exersez zilnic și am adăuga o imagine cu subiectul business-ului pe care încerc să îl dezvolt! A fost foarte ușor de făcut folosind Canva.

Fă copie de rezervă pentru datele telefonului tău

Când ai făcut ultima dată o copie de rezervă a datelor telefonului tău? Când? Acum câteva luni? Acum un an? Niciodată?! Dacă nu ai avut niciodată pierderi de date, consideră-te extrem de norocoasă. Dar norocul se va epuiza în cele din urmă. Sunt convinsă că, la un moment dat, fiecare dintre noi experimentează un fel de pierdere de date.

Am scris mai multe despre acest subiect deja pe blog: Tu ai copii de rezervă pentru datele tale digitale?

Cum îți organizezi aplicațiile în telefon? Mi-ar plăcea să aud și ideile tale!

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *